måndag 12 mars 2012

Otroligt blått

För några månader sedan hitttade jag ett vackert gammalt skrivbord, naturligtvis på loppis. Jag föll för den vackra formen men färgen var inte riktigt i min smak. En starkt mellanblå nyans och lite ljusare blå detaljer.


Tre lådor med vackra beslag men den som målade om till den här färgen hade nog lite otur när han eller hon tänkte.

I väntan på förvandling till min smak, då skrivbordet ska bli vitt får det så i lilla hallen på ovanvåningen. Hallen är omgjord under min "mörka" period då brunt och lattefärgat var vansinnigt snyggt. Fondtapet i retroanda klär ena väggen i trappan.....



Finns det en möbel finns också plats för att förvara en massa prylar. Vet inte hur det gick till men skrivbordet har blivit förvaringsplats åt en massa spelkonsoller mm.



När jag får lite tid över, när vardagsrummet är klart och när toaletten är klar och när det är lite behagligare temperatur i källaren då ska minsann slippapper, färg och penslar få jobba!

Jag blir nog aldrig klar med alla små projekt och alla planer som ständigt tar form i mitt huvud men kanske är det just det som är charmen med att ha ett intresse och livlig fantasi.

Hela den här veckan är fulltecknad med en massa andra åtaganden för både mannen och mig så skaparlusten får vackert vila några dagar.

Kram!

2 kommentarer:

  1. Nej, man blir aldrig färdig. Och det är nog det som är grejen tror jag. Vägen är liksom meningen med livet. :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Ser ut som ett tjusigt skrivbord! Tyckte den blå färgen var ganska läcker men kan samtidigt förstå att du vill ha det i vitt :) Kommer garanterat bli jättefint. Ser fram emot att se resultatet :)

    Kram, Sofie

    SvaraRadera