tisdag 20 mars 2012

Här händer ingenting!

Jo, vi gör en massa saker men renoveringen av vardagsrummet står helt still. Vi har inte kunnat bestämma oss för hur vi ska göra med taket och inte heller vad vi ska ha på väggarna. Än så länge är det strutsmetoden som gäller, ner med huvudet i sanden....

Till helgen får vi ta en tur till färgbutiken för att låna hem lite tapetprover. Känns som vi måste bestämma det först för att ha något att utgå ifrån och något att inspireras av.

Köket gick i rasande fart och bitarna föll på plats utan problem. Likadant med farstun, där tog beslutsprocessen bara några minuter.

När vi var klara med köket störde jag mig på två saker, dels äggklockan (en grön paprika) och dels katternas matplats som bestod av plastunderlägg och matskålar i olika färg och material.

Ny äggklocka inhandlades hos Claes Olsson!



Ny matplats för katterna inhandlades på loppis. Självklart ska maten serveras på silverfat... Katterna bryr sig inte det minsta, bara käket smakar gott så spelar resten ingen roll alls! Jag bryr mig lite mer...



Malte blev glatt förvånad när maten åkte upp på köksbordet för fotografering. Han tog chansen att knapra i sig några bitar på detta förbjudna ställe. Jag tog säkert 8 kort men svart katt som rör sig, lång päls och blixt funkar inte. Manen är i alla fall trimmad nu så han ser inte längre ut som ett tamt lejon.




Vattenskålen fick en egen liten bricka. Många katter gillar att ha vattnet en bit bort från maten och därför står det också en vattenskål på diskbänken. Felicia har större krav än så, vill helst dricka direkt ur kranen.



I morgon har jag blivit lovad lite sol och värme, hoppas det blir så! Den här dagen har varit ganska mörk och grå.

2 kommentarer:

  1. Ha, ha, ha! Nu kom jag att tänka på vår katt, som inte bor hos oss längre. Han hade den egenheten att han alltid tvättade tassarna efter han varit på lådan. I vattenskålen. Fräscht...?!
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Haha, en matplats med stil helt klart. Det gillar jag! Vår ena katt tenderar att sprätta torrfoder i vattenskålen heeeela tiden oavsett hur långt bort vi flyttar den (fattar INTE hur han lyckas) och den andra vill bara dricka ur kranen. Kände just som jag skrev det att det kanske finns ett visst samband...

    SvaraRadera