onsdag 14 mars 2012

Lite så här från ovan

I dag fick jag ett infall och tog med lilla kameran till jobbet. Varför? Helt enkelt för att jag vill visa vad man kan se om man inte befinner sig på gatuplan!



Den här fasaden har jag utsikt över från mitt kontorsfönster. Alla som passerar på gågatan nedanför har fokus på butikerna och på varandra för att undvika kollisioner. Butikslokalerna har ju oftast stora skyltfönster som inte avslöjar vad som finns om man bara lyfter blicken.



Det röda plåttaket passar så bra till den gula och grå fasaden, får känslan av att befinna mig i en annan del av världen.



Känslan förstärks när jag sneglar ut mot de franska balkongerna, då är jag i Italien och tvätten fladdrar på tork mellan husen.

Nu sätter vi oss i köket med en kopp kaffe och kollar på utsikten därifrån!




Lite ruffar så här på bakgården men jag gillar verkligen miljön. Tror det finns planer på att riva detta gamla tegelhus för att ge plats åt nya lägenheter. Visst behöver vi centrala bostäder men vi behöver också vår historia och en blandning av både stilar och utseenden. Jag känner såå för detta lite skamfilade "loppishus" och hoppas kunna fortsätta betrakta det under fikastunderna.

Tack för att du kikade in hos mig på jobbet!

3 kommentarer:

  1. Hej
    så härligt utsikt från ditt jobb och älskar gamla byggnader:)
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Jag håller verkligen med. En helt annan del av världen känns det som :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. Spännande! Vilka vackra vyer :) Så sant som du säger, man lyfter sällan blicken... Speciellt inte i sin egen hemstad!

    Kram, Sofie

    SvaraRadera