lördag 31 mars 2012

Påskpyntad trappa

I "min" lilla skog finns alltid något att hämta allt från vårens första vitsippor till blåbär, svamp, mossa och granris. Promenaden tar bara några minuter och ofta får jag sällskap av någon katt som gärna skuttar med.

Tyvärr är skogen nu skövlad, kalhuggd och förstöd, blir lika ledsen varje gång jag går dit. Marken är täckt av sly och gulnat granris. Blåbärsstället och kantarellstället finns inte längre kvar och det ser fruktansvärt fult ut.

Hela skogen är inte borta men den delen som är närmast mig och som jag hade stenkoll på är förstörd.

I vintras tog jag vara på granris och en liten gran som bara sågats ner, den fick pryda våran yttertrappa och en liten grantopp fick flytta in i en glasburk.

Det finns fortfarande saker att ta tillvara och nu har jag hämtat en nedsågad björk. Den får stå på samma ställe som granen.



Av en annan fälld hängbjörk tog jag lite grenar och band ett hjärta till ytterdörren.




Lite vårblommor som lyser upp får också plats




Hade tänkt att sätta mig en stund på trappan med en kopp kaffe och njuta av vårsolen och pynet men vinden var så isande kall så både jag ock kaffekoppen fick flytta in.

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag tycker din blogg är fin! Härliga bilder :)

    Jag skulle vilja tipsa om min sida där jag säljer smycken i silver, www.jvalleytwig.se . Just nu har jag dessutom lyxat till det med 10% rabatt på allt! Kika in där och hitta din favorit inför sommaren :) Glad Påsk!

    SvaraRadera
  2. kul idé med hjärtat, enkelt och vackert. Roligt att se bilderna med våningsfaten också.
    GLAD PÅSK Lena

    SvaraRadera