lördag 17 mars 2012

Mmm så gott!

Här kommer lite bilder från fredagskvällens frosseri. Vi åt, vi njöt, vi nästan somnade. Katten Malte vaktade bordet under hela måltiden och naturligtvis fick denna räkälskande kisse också smaka.



Årets första kräftskiva men förhoppningsvis inte den sista. Havskräftor är bland det godaste jag vet men tyvärr är de väldigt dyra.



Hemgjord majonäs, Skagenröra, Crostini och Smördegssnurror var några av tillbehören som serverades. Snurrorna var väldigt enkla att göra och riktigt goda. Ena sonen tyckte de påminnde om wienerbröd och degen är ju densamma. Mina snurror fylldes med riven Cheddarost, tror inte vaniljkräm passat lika bra.



Så fick jag tillfälle att plocka fram snapsglasen som jag samlat på mig och som jag är så glad över. Några kommer från loppis och några har jag fått av mamma. Alla är olika men går i samma stil. Pressglas är en riktig favorit hos mig.

Några vårblommor har inhandlats och väntar på att bli planterade - det får bli dagens kreativa pyssel.

1 kommentar:

  1. Åh, havskräftor är bland det godaste man kan stoppa i sig. Lyllos dig!
    Kramar Kicki

    SvaraRadera