lördag 3 mars 2012

Beslutsångest

I dag slog jag till och köpte ett gammalt vitrinskåp som jag spanat in sen tidigare. Vet inte om det ska stå i köket eller i vardagsrummet och vet inte heller om jag ska behålla färgen eller måla om. Det syns inte så bra på bilden men det är målat i en ljus, nästan pärlgrå nyans. Väldigt fint men det har målats om vid något tillfälle och färgen flagnar på vissa ställen. Originalfärgen har varit vit.

Glasdörrarna är gröntonade och ruggliga.Tre hyllplan följde med så trots att det inte är så djupt kommer det att rymma en hel del.




Den vackert dekorerade tavelramen fick vi med på köpet och den vet jag inte heller riktigt vad jag ska göra med. Kanske hänga upp den precis som den är, kanske sätta in ett spegelglas eller kanske göra något helt annat. Inte många som läser min blogg men är det någon som har ett tips så vore jag väldigt tacksam för det.



Eftersom ramen är som en dekoration i sig själv behöver inte innhållet ta så stor plats.

Skönt att det är helg för då finns extra tid för tankar och funderingar. "Rom byggdes inte på en dag" och sannerligen inte heller det här hemmet. Tror att  beslut, många gånger, tar längre tid än själva jobbet med att verkställa dem.

I dag har vi haft premiär för utomhusfika = vardagslyx!


4 kommentarer:

  1. Här är ju en som hittat hit! Tack för att du lämnade hälsning hos mig, så jag kunde hitta hit :)

    Om jag får tycka, skulle jag nog börja med att lämna ramen och skåpet som det är. De är väldigt vackra som de är. Sen beror det ju på omgivningen hur de gör sig bäst. Jag har många ramar, som är ommålade för att de passar bäst så. Särskilt när jag samlar många ramar, med olika stilar och mönster, tillsammans är det fint att ha samma färg på dem. Men det är ju barar en fråga om tycke och smak såklart! :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Jag hittade precis hit via creandos fina blogg. Jag hade också lämnat skåpen och ramen precis som de är. Jag gillar det där gamla, avskavda ;-).

    SvaraRadera
  3. Den fina ramen kan du sätta upp som den är! Ev fylla den med olika saker efter årstid och lust. Jag ska försöka ta kort på den som finns i Aingsås och visa dig!
    Lizbet

    SvaraRadera
  4. Ett sådant "bokskåp" såg jag i ett gammalt hus för en tid sen.
    Behåll karaktären. Vilket bra köp =) Lena

    SvaraRadera