torsdag 29 mars 2012

Fat på fot (del 2)

Nu har mina våningsfat kommit hem och båda är hela. Bilder är tagna och så här blev det..



Så värst många kakor kommer nog inte serveras på detta fat men det kan användas till så mycket annat!



Som "distans" mellan översta och mellersta våning använde jag en söt äggkopp på fot, passar bra så här i påsktider.




Så sällan jag tar fram mina gamla fina koppar. Använder mest mugg utan fat som tål maskindisk, inte så snyggt men praktiskt.



Lite annan stil på det här fatet i glas som består av en hög ljusstake och ett fat i pressglas. Funderar på att ställa det på skänken i sovrummet som förvaring åt mina smycken.



Fast det blir bra med frukt också....



9 olika personer med olika idéer och olika smak och så här härligt blev det. Det högsta fatet fick fixeras med tejp då det var både tungt och lite ostabilt. Hoppas ägarinnan kan frakta hem det utan att det går sönder. Vet inte vad hon ska använda det till men jag tänker på bröllop.

Solen är obarmhärtig, jag bloggar men borde ägna mig åt dammvippa, dammsugare och skurmopp... Finns det någon kurs i att bli "pedant" så anmäler jag mig direkt!

Ha de gött!

1 kommentar:

  1. Fint! Är på loppisjakt efter lämpliga objekt att göra höga fat av... Får se när jag har fått ihop det jag vill ha :)

    Kramar

    SvaraRadera