söndag 4 mars 2012

Borttappad energi

Tusen tack för tips och råd i mitt förra inlägg! Blir så glad när någon läser och ännu gladare över en kommentar! Jag tar fasta på synpunkterna och låter både skåp och ram få vara precis som de är. Jag har några fler ramar, inte lika fina men kan nog bli bra om jag hänger dem tillsammans.

Hela förmiddagen har gått åt till Vasaloppet. Jag väljer det enkla sättet och kryper upp i soffan med en katt i knät och kikar på TV. Det var många år sedan jag stod på ett par längdåkningskidor och ganska länge sedan slalomskidorna kom till någon nytta.

Känner mig lat, håglös och har inte lust med någonting just idag. Ska hälsa på mamma en stund och kanske gå upp på hennes vind. Förra veckan hittade jag en vacker kakburk där som jag gärna fick ta med hem.


Antagligen kommer burken från min mormors hem och i botten finns en handskriven prislapp. 4:50 kr har den kostat.




Locket är så ljuvligt med röda och gula rosor. Sidorna är dekorerade med gula rosor och små humlor.




Burken och min loppisfyndade bricka passar så bra tillsammans. Borde baka något gott, får se om lusten kommer tillbaka.

Kram och tack för att du tittar in!

2 kommentarer:

  1. En vacker burk är det!

    Ta en day off, helt enkelt. Låt kroppen ladda om. Får man.

    Kramen till dig!

    SvaraRadera
  2. Hej
    så himla fin burk du hittade och passar underbart med brickan....
    sådana dagar måste man oxå ha,....
    kram
    sandra

    SvaraRadera