onsdag 28 mars 2012

Fat på fot

Tisdagskvällen ägnades åt härligt pyssel! Vi var 9 tjejer/damer/kvinnor som gjorde våningsfat i alla tänkbara varianter. Vi började med loppisbesök och handlade vad som behövdes. Många hade tagit med eget material men handlade ändå, Tror vi är välkomna tillbaka trots att affären fick hålla öppet lite längre på grund av oss.

Glömde ta med kameran men fick ett mail med en samlingsbild på alla fat som står och väntar på att silikonet ska torka - tack Irene! Kul att göra saker tillsammans, det blir många olika stilar och varianter på temat vångingsfat. Här finns inget rätt och inget fel och fantasin kan flöda hur vilt som helst.

(Men va f*n - kommer inte in på min jobbmail... =  inget foto!!??)
Jag gillar pyssel som inte kräver för mycket talang (för det har jag inte) och jag gillar pyssel som inte tar för lång tid att göra. Förra året fick jag idén om att pyssla till en virkad sjal i mormors-rutor-stil. Hur enkelt som helst och sjalen blev färdig men själv fick jag "virkarbåge" (tennisarmbåge) som fortfarande gör ordentligt ont så det pysslet kan jag inte fortsätta med. Trist också att jag inte kan använda sjalen, ull i garnet som sticks och kliar...

I morgon ska jag hämta mina båda fat, hoppas de håller för transporten hem och hoppas att jag kan visa några foton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar