söndag 12 februari 2012

Loppis

Som jag tidigare berättat blir det ofta något loppisbesök på lördag förmiddag. I går var vi på min nyupptäckta favoritloppis i Rydal. Ett märkligt ställe på alla sätt och vis, ett ställe där man kan tillbringa många timmar och ändå inte se allt vad som finns. Det gäller dock att klä sig varmt för det finns ingen värme och ytterdörren står alltid vidöppen för att släppa in lite ljus. Nästa gång tänker jag ta med en ficklampa!

På bottenplan finns mängder med småprylar, allt från gamla verktyg till porslin och bestick. Varenda vrå är täckt från golv till tak, inte helt enkelt att ta sig fram. I en trasig papperskasse på golvet kan man hitta gamla mjölkflaskor med patentkork så det gäller att leta både högt och lågt

Till ovanvåningen kommer man via en smal och brant trätrappa och där uppe finns möbler, böcker och väldigt mycker mer, kan inte förstå hur de lyckas bära upp allting. Såg en fin gammal spegeldörr men vet inte vad jag skulle ha den till, tror inte ens att jag skulle lyckas få fram den för allt som stod framför.

Kan varmt rekomendera ett besök - det är en upplevelse och helt ok prisnivå. Öppettiderna är lördag och söndag kl. 11.00 - 16.00 (kanske öppnar de kl. 10.00 men är inte säker). Passa också på att besöka Rydals museum som är inrymt i en fantastiskt fin gammal byggnad som tidigare tjänstgjorde som spinneri. Öppet på helgerna mellan kl. 12.00 - 16.00.

Mannen tog med kameran och fotade stället. Här är avdelningen för elektronik.

Här kan man gå på upptäcksfärd lääänge....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar