söndag 19 februari 2012

"Korgat" och nästan klart

Renoveringen av hallen går framåt men det krävs en stor portion tålamod. Det räcker inte med bara ett lager färg och färg måste torka (onödigt länge). Nu är nog allt färdigmålat och så snart hatthyllan torkat ska den upp på väggen.

Det är så bra att ha en händig man, jag kommer med förslag, han förstår vad jag menar och sen trollar han fram det jag önskat. Blev så nöjd med hatthyllan som han konstruerat och byggt!

Nu är det bara finliret kvar och lite detaljer som måste inhandlas. Ankarkrokar till hatthyllan, dynor av fårskinn till bänken och en snygg dörrmatta står på inköpslistan.

Till förvaring är det korgar som gäller, en från mammas vind, en annan från det egna källarförrådet och tre fina loppsifynd.


Korgar är så fina och tidlösa, ett hantverk värt all beundran.

Korgar är både snygga och praktiska till förvaring men nu har jag nog så det räcker, även till sommarens frukt och svamp. Den gamla emaljskylten vill jag också få upp någonstans.


Det är ingen som vet om min blogg, har inte vågat tala om för någon att den finns. Tack till dig/er som ändå tittar in då och då! Jag är en fegis men blir så himla glad om någon gör ett litet besök.


2 kommentarer:

  1. Så roligt att du skrev hos mig och tusen tack för dina ord...
    Ska bli kul och se lite foto på din hall och korgar är aldrig fler är på jakt efter några själv.....
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg och ett så fint språk, du inspirerar mig!
    tittar in då och då - L

    SvaraRadera