onsdag 22 februari 2012

Central shopping

Att bo centralt kostar ofta mer än att bo en bit utanför men det är samma sak med centralt belägna arbetsplatser. Det är så lätt att bara slinka ut genom dörren på lunchrasten och vips befinner man sig "mitt i smeten". Nej, jag tokshoppar väldigt sällan men det är lätt att bli lockad och förförd av allt lättillgängligt.

I går kunde jag  inte låta bli en kruka med små ljuvliga pärlhyacinter som stod så lägligt utanför blomsteraffären och inte heller en kruka i björknäver som reades ut...... Solen värmde, snön slaskade och jag fick en riktig "vårkick"!


De skira små blå blommorna ger hopp om våren. Den lilla vita terrinen är ett loppisfynd för 15 kr.

Passade också på att sätta in några kvistar forsythia. Flaskan har en gång innehållit en fullständigt gräslig likörliknande vätska som efter några, näst intill, orörda år faktiskt "vaskades".
 Del av dagens lunchrast ägnade jag att "knö" med andra bokälskare på årets bokrea. Jag kom inte helt tomhänt därifrån men tyckte att den var mycket magrare och tråkigare än vanligt.

Oftast köper jag sånt jag behöver oavsett om det gäller mat, kläder eller inredning men ibland slinker det med saker som jag absolut inte har någon tanke med.


Loppisfyndat durkslag i emalj och bakelsetång? i nysilver. Jättefina men de ligger till ingen nytta alls. Lite onödigt men inte så dyrt, tången kostade 1 kr.

Tack sötaste goaste ni för snälla kommentarer, jag blir sååå tacksam och såå glad!!

2 kommentarer:

  1. Fina fynd och vackra pärlhyacinter! Kan väl vara vårens mest uppiggande lilla blomma :)

    Tack för din rara kommentar, den gjorde mig så glad! ♥

    Ha en fin dag!
    Kram, Sofie

    SvaraRadera
  2. Jag fyndade påskpynt idag på loppisrundan, ska styla toarpskronan lite vårigt. L

    SvaraRadera