måndag 27 februari 2012

Loppat

Traditioner är inte min starkaste sida, ofta känns de mer som ett "måste" än något som man verkligen vill. Något som inte är självalt, lite av ett tvång.

Traditionen att besöka loppisar på lördag förmiddag har jag inget behov att bryta eller opponera mig emot. Det är roligt och spännande, som att gå på skattjakt.... Jag blir glad, nästan lite lycklig. Kanske som stenåldersmänniskorna när de släpade hem ett nedlagt byte.
Nog med svammel och filosofiskt funderande!, Här är några loppade fynd från mitt favoritställe i Rydal.

Har ni någon gång läst böckerna om katten Findus och gubben Pettsson, och om ni har tittat på bilderna från gubben Pettssons verkstad så förstår ni  hur stället ser ut.



Behöver någon som säger "stopp" när det gäller kakformar! har inte själv någon som helst karaktär. Vad jag ska ha dem till?  -inte en aning...


Får det lov att vara en kopp varm choklad och en nybakt mandelmussla?
  
Närbild på brickan. Blir nyfiken på vad som serverats på den?



En pajform och ännu fler bestick i nysilver....
Första dagen på arbetsveckan är avklarad och här hemma är det städning som gäller. Jag följer inte traditionen att städa till helgen, jag gör det när det behövs och nu är behovet väldigt stort!

Kram och tack för att du tittar in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar