måndag 20 februari 2012

Kapat kort

Mitt bankkort är kapat (på mitten) och syndabocken är jag själv. Det gick i två delar men hur vet jag inte riktigt, antagligen knäcktes det mot affärens kundkorg. Lite märkligt med tanke på att plasten är så seg och böjlig. Det var helt fel läge eftersom mina varor redan stämplats in och kön bakom ringlade lång....

Tänk vad beroende man är av det lilla plastkortet och så ofta det används!

Det är i såna här nödlägen jag blir lite irriterad över bankernas brist på öppettider.

Känns bra att snön börjar smälta och se gräsmattan skymta fram lite här och där. Har ännu inte tagit in några kvistar av forsythian men det är helt klart dags för det. Tacksam växt som alltid blommar trots brist på skötsel och omvårdnad.

Lånad bild från Wikipedia!


Den här stora flaskan kan nog passa för lite björkris, längtar!

1 kommentar: