tisdag 7 februari 2012

IG som fotograf

Det är sannerligen inte lätt att ta kort! Oftast har jag en inre bild av hur resultatet ska se ut men jag lyckas aldrig att överföra den bilden till den riktiga bilden...

Vinklar, ljus och slutartider är viktiga men jag har inte tålamod att lära mig alla viktiga detaljer, vill bara få till snygga kort. Är inte heller det minsta intresserad av att redigera i efterhand. När det gäller teknik vill jag helt enkelt kunna utan att behöva lära mig.

I går var jag helt enkelt tvungen att försöka få till en bild på ett våningsfat men det krävdes många försök innan jag kunde acceptera resultatet. Till råga på allt äger jag inget färdigt fat så delarna är bara staplade på varandra.

En av våra duktiga cirkelledare håller kurser och workshops i smycketillverkning och när vi satt och bollade idéer kom vi på att en kväll med våningsfat vore kul att testa. (Till detta behövdes kortet.)



Uppgradera till ett eget våningsfat

Att återvinna och göra om gamla föremål är roligt och sätter fart på fantasin. Dessutom är återbruk en god gärning både för plånbok och miljö.

Ett våningsfat av udda tallrikar, ljusstakar mm kan användas till många olika ändamål. Har du eget material så ta med detta men vi börjar kvällen på Farmors Secondhandbutik där vi hjälps åt att välja bland föremålen

Vill du ”pimpa” ditt fat lite extra med dekorationer av pärlor och stenar eller om du vill göra några unika servettringar finns allt som behövs i kurslokalen

Dag o tid: tisdag 27/3                                          
kl. 17.00-19.00
Ledare: Irené Ahl Ericsson
Plats: Butik Pärle-Mor Petersbergsg.15 Borås
Pris: 100 kr, material tillkommer 







Är det någon bloggläsare som är intresserad? I så fall är ni varmt och hjärtlig välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar