måndag 25 juni 2012

Vad kan de va?

 För några månader sedan inhandlades denna pryl på loppis och jag vet inte vad det är...  (tyckte bara att den var fin). Materialet är nysilver och mojängen består av två delar, en sil och ett litet fat.

Min första tanke var en förvaringspryl som man lägger en använd tepåse på när man inte orkar gå med den till sophinken. Men mannen tyckte inte det verkade logiskt... Vacker, men vad är det för nåt?

Delarna kanske inte ens hör ihop?

Just nu ligger "mojängen" i källaren till ingen nytta alls.

Finns det någon som vet hur man lockar fram solen?
Soldans eller nåt annat som kan skingra regnmolnen som har långtidsparkerat över den här delen av vårt land!

1 kommentar:

  1. Nu är jag ju ingen expert på området, men jag tror faktiskt att du har rätt. Jag tror att det är en sån. Det finns ju att köpa liknande prylar nu också för samma ändamål. Ologiskt kanske, men jag trort!

    Och du - TACK för din fina hälsning hos mig idag. Jag sitter och bara ler. Den sparar jag i arkivet där upp för framtida behov :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera