tisdag 19 juni 2012

Hjulbord!

För varje dag som går blir vardagsrummet mer och mer färdigt. Ett tag kändes det nästan hopplöst men nu är det faktiskt inte så mycket kvar. Men jag är fruktansvärt trött på att diska glas och porslin! När vi började renoveringen virades allt in i tidningspapper och åkte ner i källaren. Nu när det åter ska fram i dagsljus är det bara diska och torka tills fingrarna blir som russin.

Gardiner behövs men jag vet inte hur de ska se ut. Vid helgens besök på IKEA hittade jag en rullgardin som jag gillade så det kanske blir en sådan variant. Jag vill behålla så mycket ljus i rummet som det bara går och en rullgardin är lätt att variera.

Soffbordet är helt klart och jag är så nöjd med mannens design! Brädorna kommer från en riven vägg i huset. Meningen var att de skulle kastas men de blev liggande utomhus bakom garaget (länge) och nu har de fått nytt liv, nytt användingsområde och ny färg.




Bordet är betsat och sedan täckt med 3 lager sidenmatt lack. Jag var ute efter en drivvedsnyans och efter lite exprimenterande hittade vi rätt.




Benställningen på hjul har mannen svetsat ihop i garaget och som avlastningsyta har han svetsat fast en gallerplåt. Jag är nog väl optimistisk men jag hoppas att alla fjärrkontroller, mobiler och andra nödvändiga prylar hamnar där.


Snart är det dags för (hjul)bordet att dukas till EM-match. Kanske åker chipsskålen fram för gårdagens jordgubbar är uppätna. Kvällens resultat saknar tyvärr betydelse men ett roligt och snyggt spel står ändå på önskelistan. Vore trist om Sverige inte kunde få ett enda litet poäng med sig hem.

Tur att alla i familjen är lika fotbollstokiga annars hade tillvaron nog inte funkat helt smärtfritt under de här veckorna.

2 kommentarer:

  1. Snyggt bord. Gillar verkligen kombon av träet och det svetsade. Och gallret. Helsnyggt!
    Kramar

    SvaraRadera