torsdag 7 juni 2012

Uppåt väggarna

Så härligt det har varit med en ledig dag mitt i veckan, det skulle jag absolut kunna vänja mig vid att ha varje vecka.

Något firande av nationaldagen har vi inte haft men en hel del annat har vi roat oss med. 2 lååånga hyllor är färdigbygda, målade och klara att sättas upp på väggen i vardagsrummet. Varje hylla är 4,60 m så förhoppningsvis räcker de till för både böcker och annat som kan stå synligt. Mannen har även byggt ett helt gäng konsoller för uppsättningen och de behöver målas en gång till.


Smidigt att kunna stå i carporten när den svenska sommaren inte är att lita på.
Gav mig också in i vår rabarberdjungel och lyckades fälla 3 kg, långa och kraftiga stjälkar som nu håller på att bli saft. Blanda med 2 citroner, kokande vatten och sen får blandningen stå och dra i 3 dygn. Sila och rör ner socker och sedan är det klart.


Lizbets rabarbersaft, underbart god och enkel att göra.
 Nu väntar jag spänt på att mannen ska komma hem från mitt uppdrag. Han hämtar hem en loppisfyndad lampa i "bling-bling-stil" som jag köpt. Den ska hänga över soffbordet. Ett synnerligen osäkert köp, antingen blir det helt rätt eller så funkar det inte alls.

1 kommentar:

  1. Ser hur fint som helst ut. Vilka jättebyggen! Spännande att få se dem upp sen...

    Och saften. Åh, vad jag gillar den. Vi brukar göra precis likadan :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera