fredag 8 juni 2012

Tre små gummor

Vet inte hur jag ska förklara men just nu är jag inne i en period... En period då jag handlar på loppis var och varannan dag, en period då jag blivit besatt av både såskannor i grönt, kristallkronor med en massa krusiduller och ryska gummor eller heter de kanske babushkor? Ni vet, såna dockor där de ligger i varandra, från störst till minst.

Min loppisperiod har fört med sig att jag utökat mina besök hos Röda Korset från ett besök per vecka till två. Näst sista besöket resulterade i en uppsättning ryska dockor men redan dagen efter gick jag tillbaks för att köpa fler. Tyvärr var resterande sålda och jag drabbades av riktigt jobbiga abstinensbesvär..

Är absolut ingen schlagerfantast men i år såg jag hela finalen och satt klistrad framför TV: n ända fram till att Loreen rusade upp som segrare på scen.  De flesta bidragen har jag helt glömt bort vid det här laget men Rysslands bidrag har etsat sig fast. Så fullkomligt oväntat, fullständigt fel men också så fullständigt gulligt. Någonstans där drabbades jag av en form av "Ryska-gummor-begär".



De här sötnosarna får stå på TV-bänken eller på tavellisten som ännu bara existerar i fantasin.

Någonstans har jag läst/hört att om man har fler än två saker av samma sort så är det en samling. Så, här är min lilla samling av ryska gummor. Serien som ser ut som lite ilskna påskkärringar är arvegods. Bebisgumman är ingen skönhet... men kanske är hon den fula lilla ankungen som, tids nog, blir en vacker svan.
 Nu i helgen är det dags för hyllorna att komma upp på väggen. Det är också dags för mig att sortera bort en hel del böcker som ska skänkas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar