lördag 30 juni 2012

Ligger i hårdträning!

Här sitter jag och sprider lömska planer inför hösten. Jag har ingen erfarnehet men ska se till att komma i "topp-trim" inför uppdraget.
Vad jag ska göra bör väl inte avslöjas men...


Så här såg alla äppelträd ut i våras, alla utom de som finns hos mig.... I vår trädgård växer fyra aplar och visst händer det att något träd vilar sig ett år men... i år har vartenda träd bestämt sig för att strejka. Bilden är tagen över staketet, in mot grannen ovanför.
Mina äppelträd var meningslösa att fota. Först bruna, nakna grenar och sedan gröna blad. Blommorna då?

Redan vid den tidpunkten bestämde jag mig för att försöka slå mig in på brottets bana. Jag bestämde mig för att inte bli utan äppelpaj och att inte bli utan äpplen i dörrkransen till jul.

Nu ligger jag i hårdträning och bevakar äppelträden runt omkring. Jag kartlägger vad som är sommarfrukt och vad som är vinterfrukt, lämpliga buskage och grannarnas vanor.

Smygskorna finns redan garderoben. Kammofärgade kläder och rymlig ryggskäck ska införskaffas och jag laddar för fullt för att bli äppel-pallar-tjuv nr 1.
Ärligt talat låter nog alla grannar mig plocka hur många äpplen som helst men det skadar inte att ändå ha en strategi.
Väntar med spänning på en god äppelskörd!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar