tisdag 29 maj 2012

Sommartecken

Hemma igen efter två dagars intensivt "konferensande"! Konstigt att man kan bli så trött av att bara vara. Behövde inte handla, inte laga mat, inte diska, inte ens bädda sängen och ändå kännner jag mig helt slut.

Någon gång i veckan brukar jag titta in till Röda korsets lilla second-hand-butik, inte alltid som jag hittar någtot men mitt senaste besök resulterade i 3 plåtburkar som jag ska ha till någonting. Vad "någonting" är har jag inte kommit på ännu....



Underbart när syrenerna står i blom, doften är ljuvligt somrig - ett riktigt sommartecken!



Det här är en gammal kaffeburk, trots att motivet inte är så avslöjande. Men jag tror att de båda tjusiga damerna som sitter vid bordet har var sin kopp "Kärnkaffe" framför sig.



Vårtecknens tid är förbi men att Sally ligger och njuter av kvällssolen på översta trappsteget till altanen är också ett riktigt sommartecken!

1 kommentar:

  1. Fina burkar kan man aldrig få nog av. Och du hittade tre på en och samma gång. Lyllos!

    Kramar

    SvaraRadera