tisdag 15 maj 2012

Det finns inget dåligt väder!?

Jo, det finns det visst! Jag avskyr regn och jag avskyr blåst! Jag trivs inte alls med att behöva ta på mig tjocka tröjor så här i mitten av maj och jag  gillar absolut inte att vinterjackan fortfarande hänger framme!

Altanen gapar fortfarande tom och väntar på lite möbler och blommor. Mitt lilla trädgårdsland väntar på frön och min Dhalia väntar på att komma ner i jorden. Jag väntar också, väntar på få lite sol på näsan och att vara ute utan att frysa. Naturen är ju som vackrast just nu - mellan hägg och syren.

Nog med gnäll! I dag är det faktiskt ganska varmt ute och det har bara kommit någon enstaka skur. En lagom värmebölja skulle dock behövas, räcker om den kan vara här lagom till på torsdag för då är det mycket att fira. Norges nationaldag, Kristi himmelfärds dag och tvillingarnas 18-års dag!

Eftersom vardagsrummet fortfarande är en byggarbetsplats hade altanen varit en lämplig plats att kalasa på men det får antagligen bli köket, suck!



När det inte är läge att vara ute i naturen och njuta får man helt enkelt plocka in den! En liten kvist av päronblom får köksbordet att se vårigt ut.



Blev så glad över den planterade krukan som jag fick som tack av gänget på Hulta. Jordgubbarna ser riktigt goda ut.



Felicia har en kattlig förmåga att alltid vara mellan mig och det jag håller på med. Här är en närbild på hennes päls när hon från ingenstans dök upp mellan kameran och blomman på bilden ovanför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar