söndag 27 maj 2012

Renoveringsobjekt

Vilket väder! Jag njuter av att kunna ha både dörrar och fönster öppna, jag njuter av att kunna gå ut utan att först ta på extra kläder eller skor.

Kom på att det faktiskt är pingsthelg men det känns inte mer än en helt vanlig helg. Mors dag har vi i alla fall firat med både grill och tårta för våra mammor. Jag blev uppvaktad redan på morgonen med ett snyggt kamerafodral och sandaler i skinn, inte illa alls!

Stor del av helgen har jag tillbringat på altanen med mitt senaste loppisfynd som jag blev hjälplöst kär i!



För 100 kr blev den här gamla träsoffan min! Eftersom den ska stå ute utan tak behöver den en hel del omtanke för att hålla ytterligare många år! Den är i gott skick förutom alla lager flagad färg.



Började med rotborste men insåg snart att färgskrapa är enda utvägen. Trots flera timmars arbete har jag mycket kvar. Olidligt många sidor och vinklar som måste skrapas rent.




Hittade också en gammal underbar vattenkanna i zink som jag inte kunde motstå. Eftersom trädgårdsskötsel inte är min favoritsyssla gör jag allt för att göra det lite roligare. Är övertygad om att vattningen går lite lättare med en fin kanna! (Ok - en dåres försvarstal säger familjen men jag tror stenhårt på mitt resonemang!)

 Dessutom var priset bra - 60 kr. Det fanns två kannor för samma pris men efter velande hit och dit valde jag den här. Mannen är av en väldigt förstående natur så han tyckte att jag skulle köpt båda...


Nu ska lilla övernattningsväskan packas - konferens/utbildning måndag till tisdag för verksamhetsutvecklarna i region västra Sverige. På sätt och vis har jag dragit nitlotten eftersom vi ska bo 100 meter från mitt vanliga jobb.....

Bloggen är anspråkslös och oansenlig  men om du som tittar in lämnar en liten hälsning blir jag så fruktansvärt glad!!

2 kommentarer:

  1. Vilken fin soffa! Potential att bli en högt älskad ägodel i många år gissar jag :) Och kannan - jag säger som din make; du skulle ha köpt två :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Bara så du blir lite glad:-) Kanske tittar till er i stadsparken i morgon!

    SvaraRadera