måndag 30 april 2012

Vardagslyx 2

Egentligen ska jag inte använda den rubriken för just nu finns det mycket att blogga om men i dag passar den ändå så bra.

Jag har lyxat till det med att ta ledigt från jobbet så här på Valborg. För mig är det ljuvligt att slippa sätta klockan på väckning en vanlig vardagsmorgon. Jag tillhör den stackars gruppen av människor som aldrig någonsin vaknar av mig själv på vardagarna. Borde byta ut min klockradio mot den här gamla klockan för  den fungerar inte -  sovmorgon varenda dag!



Förutom en ljuvligt slö och slapp morgon kommer dagen bjuda på en hel del hemarbete. Först bär det iväg till soptippen med den gamla soffan och sedan ska den nya hämtas. Vi är ju inte färdiga med vardagsrummet, vi har knappast börjat så den nya soffan får vänta ett tag på att användas.

Inte lätt när man har ett ganska litet hus och ett helt rum måste tömmas på prylar. Här är, milt sagt, ganska rörigt.

Glad eller säger man trevlig? Valborg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar