söndag 15 april 2012

Blommig mossa

Efter den långa vintern ser gräsmattan väldigt trist ut. Den är i alla fall grön och mjuk men inte av gräs utan av mossa. Mannens kommentar när jag gnällde var att "mossan säkert skyddar gräsmattan mot maskrosor och annat ogräs...




Mossan hindrar i alla fall inte de här små blå skönheterna som troget tittar upp varje år. Passade på att fota  innan rådjuren smaskat i sig dem. Förra året hann blommorna nästan inte slå ut innan de var uppätna.

Så smidigt och bra det hade varit om rådjuren hade haft mossa som favoriträtt, då hade jag välkomnat deras besök!

Jag har ju tidigare berättat om "min" förstörda skog men faktum är att det finns små guldkorn att hitta här och där. Jag och mannen tog en promenad åt ett helt annat håll än vad vi brukar och upptäckte en helt fantastisk grill- och fikaplats som någon snäll person byggt till oss andra skogstokiga besökar. Bord och bänkar hade han byggt samt 2 grillplatser med galler. Sittdynor fanns att hämta under bänkarna och som pricken över i fanns en termometer uppspikad i en björk.

Kameran var inte med på promenaden men nästa gång måste jag bara fota.

1 kommentar:

  1. *skratt* Känns igen. Vår gräsmatta är också riktigt grön och mjuk av mossa. Gräset ser jag inte skymten av. Kanske kommer det.... :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera