lördag 14 april 2012

Tillbringar dagen med tillbringare

Nu är det en hel vecka sedan jag var här sist och en hel vecka sedan vi tillbringade påskafton hos bästa vännerna.

Jag tappar alltid farten efter helger och ledigheter och inspirationen dalar till 0. Nu ska jag i alla fall ta mig i kragen och plocka bort de sista påskpyntet för den här gången. Vardagsrummet fullkomligt skriker efter de nya tapeterna som ligger och väntar men även där tryter lusten, kanske tar vi tag i det under morgondagen.

En liten loppisrundan blev det på förmiddag och jag är så nöjd med min fyndade plåtkanna som ska få stå på altanen.


Behöver en ordentlig rengöring men sen ska den få nytt liv som vattenkanna. Gammal, sliten men i gott skick. Gillar den blå färgen.

Kannor eller snarare tillbringare av olika slag är jag riktigt svag för. Har samlat på mig några stycken men vill gärna ha fler.

Det är nog formen jag gillar bäst men de är ju också väldigt användbara. Helt klart finaste vasen till en skir sommarbukett.


Favoritgris

Den här grisen har tillhört min farmor och hon använde den tydligen som mjölkkanna. Sedan stod den många år hos mina föräldrar och kom bara fram till påsk då mamma satte björkris i den. Mamma har lite livlig fantasi och tyckte grisen var opassande att servera dryck ur. Hon tyckte det såg ut som om den spydde..

Det är underbart att ha en familj men ibland är det underbart att slippa dem en stund. Den här eftermiddagen är jag helt själv, huset är öronbedövande tyst och jag njuter!

1 kommentar:

  1. Kanske också ska ställa fram mina kannor! Har inte så många som du:-)

    SvaraRadera