söndag 29 april 2012

Mina loppade fynd

Gårdagens besök på Ekhagens loppis gjorde inga större hål i plånboken. Tror att hela kalaset gick på 120 kr och jag är riktigt glad åt mina fynd.


En blåmönstrad emaljgryta, som klippt och skuren för vårt blåvita kök. Får en obehaglig känsla av att uttrycket som säger att man med tiden blir lik sin mamma stämmer... Mamma är väldigt förtjust i blommiga emaljgrytor och jag har verkligen tyckt illa om dem. Rostfritt ska det vara, punkt slut....  Ja, nu är jag precis som mamma, älskar blommiga emaljgrytor.



Av bara farten köpte jag en till... Båda var i riktigt gott skick och jag kommer använda dem flitigt. En annan sak som jag har ändrat mig under senaste år är att jag tycker det är helt ok med begagnade köksredskap.



Några fler fynd som jag är glad över. Smörkupan köpte jag redan i fredags på Röda korset men resten kommer från Ekhagen. Plåtburken kostade 15 kr och det är ett bra pris. Vet inte om det är så överallt men i mina trakter är plåtburkar fruktansvärt dyra, upp till 200 kr kostar de på många ställen. På tok för dyrt enligt mig.




Kärlek vid första ögonkastet blev det när jag såg den här vackra tallriken som heter Mona och kommer från Rörstrands. Så nu finns det 1 st i min "samling". Jag tänker absolut försöka utöka antalet.

Tack för att du kikar in - blir så glad över besöket!

1 kommentar:

  1. Wow! Jättefina grytor. Den röda blev jag riktigt förälskad i :)
    Kramar

    SvaraRadera