onsdag 25 april 2012

Vardagslyx 1

Bristen på bloggämnen är fortfarande lika stor som för några dagar sedan men då får jag ta till något annat och då blir det några bilder och några rader under temat "Vardagslyx" Så när den rubriken dyker upp betyder det att jag lider av bloggkramp!

Att då och då "lyxa till" vardagen behöver inte handla om storslagna ting. För mig kan glitter i vardagen handla om små saker eller små stunder som sätter guldkant utan att det behöver "kosta skjortan".

Vardagslyx kan vara något så enkelt som att krypa ner i en renbäddad säng, att först unna sig några extra minuter i duschen och njuta av det varma vattnet. Det är inte dumt alls!




En anna sak är att göra något lte extra eller ovanligt så i morgon åker vi till Borås arena och kollar på fotboll! Elfsborg mot Gais, kan bli en riktigt bra match. För ovanlighetens skull är det bara jag och mannen som far iväg på fotbollskväll och bara det känns lite ovanligt. TV 2 åker med sitt eget fotbollslag och TV 1 var inte så intresserad. Vi börjar kvällen med någon typ av "skräpmat" på vägen och ibland är det precis vad man behöver och vill ha.




Hmm.. det här med TV 1 och TV 2 kräver nog en förklaring och den är inte så svår. När jag var gravid gick barnen under denna beteckning, tvilling 1 och tvilling 2. Kanske inte används nu men för 18 år sedan stod det så i alla papper. Ganska fyndigt egentligen men jag tror inte att det var det som var meningen.

När jag ändå är i farten har jag idag hittat 3 riktiga vårtecken!

1) Malte har fått årets första fästing!
2) Jag har fått årets första myggbett!
3) Första lilla Sädesärlan trippade omkring på gatan utanför!


Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar