torsdag 5 april 2012

Välkommen bästa påsk!

Påsken är min absoluta favorit när det gäller helger. Den är mindre kravfyld än julen och inte lika full av olika plikter. Ljusa kväller och långledigt. Lite sol och värme är önskvärt men inte lika nödvändigt som under midsommarhelgen. Lite varmare vill jag nog ändå ha det för här är det raggsockar som gäller.

Tuppen är i alla fall nöjd och glad trots kalla vindar och kylig luft. Jag är också ganska glad över långledigheten som hägrar. Dessutom kan vi faktiskt skylla på kylan och på så sätt strunta i en sorgligt skräpig trädgård...




Har storslagna planer på allt som ska göras (förutom trädgården) men lite tid till att bara vara måste jag ha.




Skänken är påskpyntad och björkriset har slagit ut. Tilltufsade kycklingar är på plats och i bakgrunden skymtar ytterligare material för renoveringen. När vi flyttade in i huset, för ungegär 100 år sedan var jag inne i en gul och terrakottaröd period.... i den fasen är jag inte längre. Gult är väldigt fint men jag har nog fått en överdos. 



Påskäggen som vi samlat på oss under årens lopp har fått plats i korgen men jag låter bil att tänka på hur mycket godis som funnits där... Å andra sidan har min snart 18-åriga killar aldrig haft hål i tänderna.

Vi har en tradition att sönerna får leta upp sina godisfyllda ägg med hjälp av olka ledtrådar. Det blir inte lättare ju äldre de blir men denna tradition är ändå så kär och mysig så vi fortsätter gärna med att fundera och lägga pannan i djupa veck.

Kan ni lista ut följande ledtråd om var nästa ledtrådar finns?

 "Gult basmaterial för en kall split"

eller

"varma vågor"

Stackars mannen sliter med kvällsmaten, dags för mig att hjälpa till!

Önskar dig en riktigt glad påsk - Tack för besöket, blir så innerligt glad!

4 kommentarer:

  1. "stackars mannen" meddelar att han inte har något mot att stå i köket och pyssla med maten.
    Kram Älskling!

    SvaraRadera
  2. Ha en riktigt skön helg!
    Kan du inte ha med lite ägg o ledtrådar till oss på jobbet:-)
    Lizbet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! På tisdag lovar jag muntra upp veckan med lite ledtrådar och godisjakt!Ha det gött - vi syns!

      Radera
  3. Önskar dig den bästa, bästa påsken! Kramar Kicki

    SvaraRadera