tisdag 24 januari 2012

Vad blir det för mat?

Något gott, något nyttigt, något snabblagat och något som redan finns hemma, det känns nästan som en olöslig ekvation.

Tog en sväng till affären på hemvägen från jobbet och fick nästan panik - det fanns ingenting!.... i alla fall ingenting som inspirerade mig. Snacka om I-lands problem, affären var faktiskt fylld av varor som jag kunde köpa!

Det blev inget snabblagat, tvärtom, baconlindad köttfärslimpa tar god tid på sig i ugnen men gott var det. Kokt potatis, sås och lingon blev det också.



Bild lånad frånWikipedia

Den gamla kostcirkeln må vara lite trist men den är faktiskt ganska smart, kanske ska ha ett ex. med mig nästa gång jag är i affären. Vem vet, min matkasse kanske ser helt annorlunda ut med en sådan inköpslista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar