söndag 15 januari 2012

Fina Flaskor

Jag tillhör inte samlartypen men vissa saker gillar jag mer än andra och kollar gärna efter när jag är på loppisar. Gamla flaskor tillhör mina favoritobjekt men det är sällan jag hittar några som jag vill ha. Antagligen har de blivit slängda under årens gång eftersom deras enda uppgift var att vara behållar till den vätska de en gång innehöll.

De båda ättiksflaskorna på bilden har överlevt allt slit och släng och är hur vackra som helst tycker jag.


För tillfället är de "naturella" men en liten blomma i blir så fint.


Flaskornas form tilltalar mig och etiketten är nästan som ett litet konstverk.

Om tiden räcker till blir det ett loppisbesök under eftermiddagen, har aldirg varit just där så det ska bli riktigt spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar