lördag 7 januari 2012

Nu är jag på G

Anette Gunnarsson heter jag och detta inlägg är det första jag någonstin har gjort i bloggvärlden!!!
Jag läser en hel del bloggar, framför allt, om inredning men jag lämnar sällan några spår efter mig. Nu ska det äntligen bli ändring på det!! Nu har jag en egen sida där jag kan skriva om allt som berör. Grus finns lite här och där men det måste inte alltid vara av ondo. Grus i skon gör fruktansvärt ont men grus på en isig väg kan vara guld värt. Glitter kan vara allt från de dyraste juveler till en kram från mannen eller tonårsgrabbarna.

Jag är ingen inredningsstylist och mitt hem platsar inte i någon "fin" tidning men jag är en salig nyfrälst loppisloppa som älskar att göra "fynd". Jag har alltid tyckt om gamla, ärvda prylar,men jag har inte tidigare sett något samband mellan mitt liv och dem. Sedan några månader tillbaka ser jag faktiskt sakerna ur ett nytt perspekiv och jag låter dem tala, låter dem få ta plats. Jag hoppas att jag är modig nog att visa det jag tycker är grus och det jag tycker är glitter i livet.

 Nyfrälst som jag är kommer nytt inlägg i morgon då jag visar mina vitmålade grenar som jag räddat från förruttnelse och sorg. ( måste dock säga att förutsättningarna inte är optimala, vet inte hur man förminskar bilder, tur att det finns en man och tonåringar i familjen......)

 Sov så gott - hoppas ni vill hälsa på mig snart igen.!

2 kommentarer: