söndag 29 januari 2012

Skedar - en god gärning...

Nästan varje lördag blir det något eller några besök i närliggande Secondhandbutiker. Vissa saker håller jag alltid utkik efter men annars är det bara strosa runt och vara öppen för det som finns. För bara något år sedan kunde jag absolut inte tänka mig något begagnat men nu njuter jag verkligen av den spännande skattjakten på "nödvändiga" fynd.

Jag försvarar mina Secondhand besök ungefär så här:  -"Samtidigt som jag får något jag vill ha gör jag en god gärning för den lokala idrottsföreningen eller för någon som har det svårt i andra länder. Ideella insatser, givmildhet och köpsug utgör en god gärning både för den lokala och globala miljön!".

Bestick i nysilver är bland det vackraste jag vet, både de som är blanka och de som fått en mörk patina. Favoritbesticket är skedar, stora som små. Formen på bladet och skaftets utsmyckning gör att jag gärna handlar oavsett om det behövs eller ej.


Dessa ljuvliga skedar är mitt senaste fynd, på tok för stora att äta med men perfekta till servering. På sista bilden finns några mer ätvänliga, lätt oxiderade men ack så vackra varianter.


Tiden går fort och helgen bara rusar förbi, snart dags för en ny arbetsvecka, nya krav och nya möjligheter. Har glömt min Filofax på jobbet men tror inte att måndagen är inbokad till något annat än vanligt kontorsjobb. Hektiskt period just nu eftersom många kurser drar igång för terminen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar