lördag 3 november 2012

Barca!

Jaha, det var det, nu är allt som vanligt igen och vår semesterresa är avklarad. Känns lite konstigt att vi nyss promenerade i ett soligt och myllrande Barcelona. Här hemma är det, som vanligt, mest blött och mörkt men lite gott är det allt att få sova i sin egen säng och att ha lite större utrymme än bara ett hotellrum att vistas i.

I stort sett har resan varit fantastisk men tyvärr råkade jag och ena sonen ut för matförgiftning och fy katten så dåligt vi har mått! Ett helt dygn tog det innan vi började kunna fungera någorlunda normalt och återfå lite krafter. Våldsamt illamående som inte ville ta slut, ingenstans att ta vägen och ingen att fråga om hjälp.  Mannen hittade något slags spanskt dunderpiller på ett apotek men det hjälpte inte. Vad vi fått i oss vet jag inte och resten av familjen mådde prima. Så här i efterhand kan jag nästan men bara nästan le en smula när jag tänker på situationen. Två hotellrum och två toaletter som gränsade mot varandra, dessa två toaletter ockuperades rejält! Mannen och andra sonen fick ta hissen till solterassen och uträtta sina behov på toan där...



Här bodde vi, på hotell Regente, mitt i smeten! Vi njöt av den behagliga temperaturen men spanjorerna ansåg att det var höst och klädde sig där efter...



Utsikt från entrén. Vi kom direkt ut i Barcelonas gatuliv. Märkligt att vi inte såg en enda trafikolycka....



Utsikten från vårt hotellrum var lätt kaotisk, ett virrvarv av olika byggnader och olika pågående projekt. Tvätt på tork, byggjobbare och en liten tennisbana. Längts bort skymtar gröna kullar som nästan döljs i diset.

Nu har jag laddat godisskålen om det skulle dyka upp några små utklädda figurer. Redan förra helgen fick vi besök av ett par monstergäng och vad som hänt under veckan vet jag inte, här brukar vara full rulle när det gäller "bus eller godis"

Mannen och jag ska försöka hitta tillbaka till verkligheten, kanske ett glas Rioja kan fungera - jag tror faktiskt det....

1 kommentar:

  1. Åh fy! stackars er! Låter helt vedervärdigt med matförgiftning på semestern.... Eller ja, vedervärdigt när som helst egentligen. Tur att det gick över :)

    Kramar

    SvaraRadera