onsdag 21 november 2012

Inte en kotte!

Mycket märkligt men den här julen kommer jag att lida av kottbrist! På väg till jobbet går jag förbi en å där det brukar finnas massa fina alkottar men i år finns det inga alls.

Under helgen tog jag bilen till badplatsen där det växer många tallar men lika tom som stranden var på folk, lika tom var marken på kottar. De som fanns var av äldre modell och i ett stadie som mest liknade kompost.

Lika illa gick det i skogen i min jakt på grankottar,  kom hem med 2 st....

Minnet av biologilektionerna i skolan är ganska blekt men kanske är det så att det finns olika kottår. I bland fullt och ibland inga alls men att al, tall och gran skulle vara så samkörda verkar lite långsökt.

Hoppet står nu till ett lärkträd som jag inte hunit med än. Har jag tur blir det en lärk-kotte-jul!


Lånad bild

Kram!

1 kommentar:

  1. Lärkkvistar är det allra finaste! Det hittar aldrig jag, aldrig :)

    Kramar

    SvaraRadera