lördag 27 oktober 2012

En vanlig lördag

I dag skiner solen från en klarblå hösthimmel och morgonen bjöd på rimfrostprydda träd. Det märks att vi går mot vinter.

 Jag har fyndat granris i skogen och ett par gamla bruksföremål med patina på loppis.





En välanvänd träskopa som kanske har använts som foderskopa åt djuren. Som vanligt vet jag inte vad jag ska använda den till men förhoppningsvis hittar den sin rätta plats här i huset.





Nästa, helt oumbärliga, pryl! Ett redskap av något slag. Mannen tror att det använts till vinterfiske och så är det nog. Men den stora kroken som hålls på plats av skinnbiten? Hajjakt?

Resten av dagen ska ägnas åt en stor hög med stryktvätt och lite småfixande inför vår resa. Jag vet fortfarande inte vad som ska läggas ner i resväskan men med tanke på väderprognosen för nästa vecka får nog sommarkläderna stanna kvar här hemma.

Ena sonen gör högskoleprovet - en märklig känsla att barnen blivit så stora. Vad händer nästa höst? Jobb eller skola eller ingenting? Tänk om dom flyttar - nej, det vill jag inte ens tänka på.

Kram!

1 kommentar:

  1. Du har en väldigt trevlig blog Anette, mysigt att läsa om dina inköp, tips, tankar och se dina fina bilder, Bra bilder. LS

    SvaraRadera