onsdag 7 november 2012

Bildrapport från Barcelona

Jag fortsätter att mentalt stanna kvar i Barcelona och minnas vad vi såg och vad vi gjorde. Bakterien som slog ut mig totalt försöker jag dock förtränga.

Innan resan lade jag ut några lånade bilder på vad jag ville se och göra och det blev faktiskt precis så! Här kommer lite egna bilder.

Någon match hade vi ingen möjlighet att se men en rundvandring på Camp Nou var ändå en mäktig upplevelse.


Läktaren rymmer 98000 besökare!

Även spelare från Barcelona behöver ibland be om hjälp. Den lilla kyrksalen var så stillsam och vacker där den låg, mitt i den stora arenan.

Tapas åt vi flera gånger. Här är tre små rätter på en lite lustig tallrik. Getost på grönsaksbädd, fläskfilé och friterad kyckling med potatisflingor.


Så har vi det här med byggnadskultur... Visste inte så mycket om arktitekten Gaudi innan resan och jag vet inte så mycket mer nu heller men, ärligt talat, det jag såg var nästan makabert. Husens utsmyckning och stil kunde platsa i en otäck saga med idel onda figurer. Kvällstid var både Drakhuset och ett annat hus som jag inte vet namnet på belysta. Fantastiskt men skrämmande.



Drakhuset.

Den enorma kyrkan "la Famillia" är också ett byggnadsverk där Gaudi varit inblandad. Vi gick aldrig in eftersom kön kändes oändligt lång.

Visst finns det hajar i Barcelona!! Åtminstone på stadens stora akvarium som absolut var värt ett besök.

Vi hade verkligen en stor-stads-semester. Här är utsiken från hotellets solterass.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar