tisdag 4 december 2012

Rivstart

När jag tänker tillbaka på hösten som passerat består minnesbilderna mest av regn och mörker så tack snälla december för rivstart med både snö som lyser upp och kyla som gör att snön får ligga kvar och bara vara fluffigt vacker!

Jag har redan fått njuta av en skönsjungande lucia med tärnor från Kulturskolan. Jag har redan fått en vacker julblomma och jag har redan sopat rent yttertrappan från snö och på torsdag är det redan dags för ett spännande julbord. Inte illa alls och julmånaden har ju bara börjat. Helt klart - rivstart!

Skulle mycket väl kunna tänka mig att bara vara resten av månaden och slippa lite av stressen som snart kommer att knacka på dörren (hjärnan) trots att den inte alltid är befogad.

Inga julklappar är köpta, inga julslingor har kommit upp utomhus, inget är bakat men än finns det tid och än så länge njuter jag av tillvaron precis som den är med snö som gnistrar utomhus och adventssljusen som gnistrar här inne!



Ingen chans att fota i dagsljus, mörkt när man går till jobbet och mörkt när man kommer hem.

Levande ljus borde belönas med Nobelpriset både för själva uppfinningen och för njutningen de skänker.


Kram!

2 kommentarer:

  1. Vilken häftig anordning till flaskan!
    Går den att köpa eller är det ett hemmabygge?
    Lizbet

    SvaraRadera
  2. Det är bara att börja rota i gömmorna Lizbet! Anordningen är ett korvhorn (tror det heter så) och är ett tillbehör till gamla köttkvarnar. Flaskan måste ha en ganska bred hals och den på bilden har jag köpt på Balders hage. Kul att du gillar det!!

    SvaraRadera