lördag 22 december 2012

Dan för dan före dopparedan

Välkommen kära jul, du kommer inte att tro det men jag är nästan klar! Vad jag ska göra i morgon? Ja, säg det det, lång sovmorgon och kanske en härlig promenad. Lite finlir som att slå in de sista klapparna och lägga sista handen vid julstämningen har jag kvar men det känns bara mysigt.

Jag är absolut ingen "superjulare" och jag städar inte från golv till tak men det som är "jul" för vår familj det är fixat och klart. Det jag är mest stolt och glad över är att jag har ändrat mig från att vara smått fientligt inställd till denna högtid till att nu faktiskt tycker den är riktigt härlig och fin.



I år kommer det till och med att bjudas på heminlagd sill, både glasmästarsill och senapssill. Har inget emot färdigköpt men när mannen fick en hel spann saltad sill var det ju bara till att testa "hemkört".



Granen är klädd och i år har den fått en ny matta som passar så fint till resten av rummet. Killarna tycker att det var för lite rött i julpyntandet så de har dekorerat granen med en massa röda och guldiga kulor för att skapa den rätta känslan.

Paketen brukar smyga sig in under granen, ett efter ett utan att det märks. Redan nu pakethögen vuxit ordentligt. Varje år säger vi att det ska bli mindre julklappar men det fungerar inte så bra...



Har inte satt fram så många tomtar men den här favoriten får fira jul med oss varje år. Här står han och vaktar några små paket på hyllan i vardagsrummet.


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar