lördag 1 december 2012

Redo

Går här hemma och myspysslar. Huset är städat så nu återstår lite trevligt pyntande. Plockar fram, ställer tillbaka, flyttar runt och försöker få till den där goa adventsstämningen.

Årets adventsljusstake blev till två och den här kom till av bara farten.



Jag har letat efter ett lämpligt fat/ljusbricka men inte hittat något jag gillar. När mannen fick höra om mitt dilemma försvann han ut i garaget och efter en stund kom han in med den här!. En händig man och jag är nöjd och glad. Grön mossa från skogen, kanel och stjänanis gör att den till och med luktar gott!






Ljusstake nr 2 är ett loppisfyndat "UFO" som jag dekorerat med mossa av olika slag, vit, grön och röd, kastanjer, ekollon och snöre. Nu är både jag och huset redo för advent!

1 kommentar:

  1. Jättefina! Jag gillar båda jättemycket :)

    Kramar

    ...bra med händiga män. Jag har turen att ha en också. Och precis som du en sån som uppfyller mina önskningar :)

    SvaraRadera