söndag 14 oktober 2012

Höstmys

Jag gillar hösten, jag gillar doften, färgerna och lugnet som lägrar sig. Det är fantastiskt att se hur naturen går till vila, när träden fäller sina blad och förbereder sig för vintern, hur allting stannar av och hur sinnrikt allting är.

Det är mysigt att kura ihop sig, tända några ljus och bara vara. Det är nog lite av min personlighet, jag känner mig faktiskt som höst lite lugn och lite stillsam.



Höstlöv finns i överflöd och här har jag lagt dem i loppad pajform tillsammans med ljulykta från IKEA. Med 3 nyfikna katter i huset undviker jag vanliga ljusstakar med öppen låga. Det är ungefär som att ha nyfikna småbarn i huset!

Ljus är viktigt, både allmänbelysning och mysig punktbelysning. Nu till veckan ska jag gå på jakt efter en ljusslinga som ska lysa upp en gammal dammejanne. (Blev osäker på stavningen, varför finns ingen rättstavningsfunktion här i Blogger? Hur som helst, jag menar en stor glasbehållare som man jäser vin i)

Allt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar