onsdag 1 augusti 2012

Lätt loppisbrist

Sommar och loppis är en härlig kombo men i år har jag inte hittat rätt. Drömmen om att hitta stället med stort S där fynden fullkomligt kastar sig över mig är fortfarande bara ett önsketänkande, en utopi men än är sommaren inte slut så drömmen lever vidare, om än lite naggad i kanten. Kan hända att vi inte åkt omkring så mycket i år som vi brukar. Kan hända finns inte så många små gårdsloppisar kvar.

De fynd som inhandlats har mestadels gjorts på de vanliga gamla loppisarna runt omkring i närområdet.



Trasmattan får pryda sin plats på altanen när vädret tillåter. Som tur är har den inget "bäst-före-datum" så den kan göra sin plikt även nästa sommar. För, tyvärr, har den mest stått hoprullad inomhus i ett hörn.



Såsskålar är så vackra både i form och färg. En liten helvit variant och en lite större med blommönster i rött och blått har hittat hem till mig. Den lilla spegeln är också riktigt fin även om jag inte hittat någon bra plats till den ännu.


Ryska gummor och dalahästar kollar jag alltid efter på mina loppisrundor. De här damerna blev mina för 25 kr. Tror inte att de är speciellt gamla, inte ens tantålder, men gillar dem ändå. 

Kram!

1 kommentar:

  1. Håller med....det har varit tunt med loppisglädje i år. Men vi får väl hoppas på hösten? Ryska dockor är sååå fina. Skulle vilja ha några lika fina som dina :)

    SvaraRadera