söndag 20 januari 2013

Att köpa sig lycka

Nej, inte kan man köpa sig till lycka men lite nytta gör det allt så här mitt i vintern när tillvaron känns lite seg och enahanda.


Det här örngottet med handknypplad spets och vackert broderat monogram gjorde mig faktiskt riktigt lycklig och det ruinerade mig inte direkt, 5 kr för allt arbete som ligger bakom... Men å andra sidan får det leva vidare och komma till användning. Kanske som en dekorativ kudde på den vita bänken/soffan jag fixade till och som ska stå på altanen. Kanske den passar i hängmattan under äppelträden eller kanske någon helt annanstans.

Det fina med loppisfynd är att de ofta utmanar fantasin och skaparlusten. Helt plötsligt faller ögonen på någon pryl som man gillar utan att egentligen behöva den och helt plötsligt, efter en tid, finns plötsligt anvädningsområdet där!


Den här burken är ett typiskt exempel på "Jag-behöver-den-inte-alls-pryl". Inhandlades strax före jul och fick stå under granen, fylld med julgranskulor. Nu står den i hallen med en lärkkvist, får se vad den får för uppgift till våren. Hur som helst, den gör mig också lite lycklig.



Lycklig, eller i alla fall, glad blev jag när jag hittade de här gamla vackra ljushållarna. Visserligen efter jul men nu finns de här, klara att pyntas med nästa gång. Och varför vänta? Ljus passar ju året runt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar